10 January, 2008

Юджин

Опять русский
Студент с еще большем стажем

Да Марк был никакой преподаватель. Носитель и все, а объяснить ничего не мог - только спал! Согласитесь, носитель и преподаватель - это совершенно два разных понятия. Хотя вот Крис и Чэд были отличные преподаватели! А в Лингве лучшие преподаватели, по-моему мнению, - это Вика и Юджин!!!

גאורגיה: המשאל בדרום אוסטיה

- ניסיון רוסי ללבות מלחמה אזורית
מאת סוכנויות הידיעות
תושבי החבל, המבקש להסתפח לרוסיה, הצביעו ברוב מוחץ על עצמאות מגאורגיה
חגיגות העצמאות, שלשום
תצלום: אי-פי
99% מתושבי דרום אוסטיה תמכו בקבלת עצמאות מגאורגיה, במשאל עם שנערך שלשום בחבל המריבה. בכך סימנו ציון דרך חדש במתיחות הנמשכת בין גאורגיה לרוסיה. ראש הממשלה הגאורגי הזדרז לגנות את התוצאות, ואמר שזה חלק ממאמץ רוסי ללבות מלחמה. החבל, השוכן למרגלות הרי קווקז, תבע עצמאות מגאורגיה כבר אחרי קריסת בריה"מ, בתקווה להתאחד עם רוסיה - ומשאל העם אתמול נועד לאשרר זאת. עם זאת, האיחוד האירופי וארה"ב מסרבים להכיר בתוצאות, וקוראים לכבד את שלמותה הטריטוריאלית של גאורגיה. "ניצחנו יחדיו", אמר נשיא דרום אוסטיה, אדוארד קוקואיטי, שנבחר שלשום מחדש ברוב סוחף, במקביל למשאל העם על עצמאות. "כאשר אנחנו יחדיו ומלוכדים איש לא יכול להביס אותנו". קוקואיטי קרא לקהילה הבינלאומית לקבל את רצון עמו, וציין שמשאל העם אינו צעד סתמי. "אין זה משאל עם סמלי, זהי תשובה לכל אלה שאינם מוכנים להכיר ברצונו של
-->
העם של דרום אוסטיה". גאורגיה, המתייחסת למשאל העם כאל צעד בלתי חוקי, טוענת שרוסיה מנצלת לטובתה את השאיפות הבדלניות של דרום אוסטיה - כל זאת כדי לערער את ממשלתה הפרו-מערבית של הנשיא מיכאיל סאאקאשווילי. ראש ממשלת גאורגיה זוראב נוגאידלי אמר אתמול, כי ההצבעה היתה "התגרות" וחלק מתוכניות הקרמלין להגביר את המתח באזור. "הם מציגים אותנו בזמן האחרון כאילו אנו מתכוונים לפתוח שם במלחמה, דבר שמעולם לא היה בכוונתנו", אמר נוגאידלי במהלך ביקור במרכז האיחוד האירופי בבריסל. "דיבוריהם המתלהמים ופעולותיהם גורמים לנו להסיק כי הם בעצמם מתכוננים למלחמה". רוסיה לא הגיבה לדבריו של נוגאידלי, ובינתיים גם לא לתוצאות המשאל. עם זאת, טרם ההצבעה אמרה מוסקווה כי "יש לכבד את התוצאות". גאורגיה מאשימה את מוסקווה בסיפוח למעשה של דרום אוסטיה וחבל מריבה נוסף - אבחזיה. כהוכחה לכך, היא מצביעה על הנפקת דרכונים רוסיים לרוב תושביהם של שני אזורים אלה ועל נוכחות כוח שלום בינלאומי, המורכב כמעט כולו מחיילים רוסים. טביליסי תובעת את סילוקם של הכוחות הרוסיים ואת החלפתם בכוח רב לאומי. תושבי דרום אוסטיה, המרוחק רק 100 ק"מ מטביליסי בירת גאורגיה, רואים בחיילים הרוסים חגורת מגן מפני פלישה גאורגית אפשרית. משאל העם בדרום אוסטיה הוא רק שלב נוסף בהידרדרות ממושכת ביחסים בין הצדדים. בחודש שעבר הפסיקה רוסיה את קשרי התחבורה לגאורגיה לאחר שזו עצרה חמישה קצינים רוסים בחשד לריגול. כעת מאיימת מוסקווה להפסיק גם את אספקת הגז, אם גאורגיה לא תסכים להכפיל את התשלום בעבורו. גורמים בוועדת הבחירות ומשאל העם, שבה לא היו משקיפים מהמערב, טוענים ש-90% מכלל 55 אלף התושבים השתתפו במשאל. בדרום אוסטיה חיים גם תושבים גאורגים במוצאם, אולם הם סרבו להשתתף במשאל העם וקיימו שלשום בחירות לבחירת מנהיג משלהם. מוצאם האתני של רוב תושבי דרום אוסטיה שונה מזה של הגאורגים. מאבקם של תושבי החבל לעצמאות החל במלחמה שפרצה אחרי קריסת האימפריה הסובייטית, בשנים 1991-1992. במלחמה נהרגו מאות בני אדם.

ما يخرج من القلب لابد ان يدخل القلب